siirienjoost.reismee.nl

Zomer Editie Reisverslag

Aloha!

Wat een beleving om een dag terug te gaan in tijd.. Nog nooit waren wij over de datum grens gevlogen waardoor we 2 juli 2x konden beleven. Direct na aankomst op Hawaii was de laidback/ 'hangloose' surfsfeer te merken.. Hawaii bloesjes all over!

Op Hawaii hebben we niet veel gedaan, vooral op de vele stranden gelegen, eten in eigen keuken bereid en voetbal gekeken (jullie weten allemaal hoe het afgelopen is, wij worden er hier nog dagelijks aan herinnerd) Hawaii is alles wat je je erbij voorsteld, prachtige stranden, ruige en hoge golven maar ook kalme rustige baaitjes, grote torens aan het strand van alle grote hotel ketens en de altijd dol enthousiaste amerikanen. Na 4,5 maand Azie waren we wel gewend aan de Aziaten om ons heen, want ook al hebben de Japanners een hekel aan de zon, ze houden van shoppen op Hawaii.

Wij hebben een kleine 2 weken doorgebracht op Oahu, met zijn famous Waikiki beach. We hebben het onze taak gemaakt om zo veel mogelijk verschillende strandjes uit te proberen, want Waikiki was ons toch echt te druk. Wij hebben het meest genoten van de stranden aan de North Shore, hier zijn de golven het hoogst. In de winter worden hier ook de Big Wave surfing Contests gehouden.. De golven zijn dan ongeveer 20m hoog, nu slechts 3 tot 4 meter Voor ons genoeg.. Vele malen zijn wij als plastic rietjes omgegooid door de kracht van de golven en hebben we veel water maar ook zand binnen gekregen.. Siiri wist niet dat ze ook zand kon niezen.. haha

Oahu, doet zeer Polynesisch aan, alleen aan de strenge douane beambten, oversized mensen en grote porties merk jein deUS bent.Een small portie in US is een XL in Nederland.. Hawaii is trouwens het eerste land waar de naam Siiri (met 2 i's) geen vraagtekens oproept!,erg leuk om mee te maken)

Na twee weken Hawaii was het tijd voor een nieuwe hoofdstuk, US mainland. In Los Angeles zouden wij een half uur voor Jolanda(moeder Siiri)aankomen dus stonden wij al klaar onder aan de roltrap te wachten.. Zagen we opeens een blonde dame voor Jolanda staan, was dat NINA!!!Wat een verrassing zeg! en wat heeft iedereen dat goed geheim gehouden!

De afgelopen dagen hebben wij met een auto 4 staten doorgereden. Begonnen bij het bezoeken van familie in LA en de Hills met een heerlijke Amerikaanse BBQ, heel erg leuk om ze weer eens te zien. Daarna zijn we in onze Dodge richting Grand Canyon gereden.. Nog maar 5 minuten buiten LA veranderd het landschap al enorm. De stad maakt plaats voor de woestijn in al zijn vormen. Echt geweldig! en met geen pen te omschrijven. De ooh's en aah's waren niet te tellen.

De rivier Colorado heeft in 2000 miljoen jaar tijd de enorm grote kloof geslepen. De kloof is 29x435 km en ongeveer 2 km diep en jaarlijks wordt de kloof nog verder uitgeslepen. Vele uitkijk punten aan de South rim hebben ons kippevel bezorgd.

Daarna zijn we doorgereden naar Zion National Park, ook dit NP is geweldig. Hier vind je de bergen in tegenstelling tot de kloof eerder. We hebben een mooie bergwandeling gemaakt naar een uitkijkpunt.. Maar ook het rijden door het park is geen straf. Tussen de verschillende parken veranderen de landschappen ongeveer elke 5 minuten. We hebben echt gemerkt dat woestijn niet altijd een dorre vlakte is en zeer verschillend is.. Rotsen, zand, hanekammen,heuvels, bergen, duinen en de kleuren geel, bruin, rood, paars, groen, zilver, goud, zwart en grijs passen allemaal in het beeld 'woestijn'.

Om de nationale parken af te wisselen, Las Vegas.. Gok hoofdstad van de wereld! Wat een beleving! Nog nooit hebben wij zo'n kermis gezien en genieten we ervan.. Knipperende lampen, casino's, kaartjes van naakte vrouwen, toeristen, luxe, palmen, en de Strip.. en dit alles midden in de woestijn.. Door de warmte weet je dat je je in de woestijn begeefd maar anders...

Natuurlijk hebben we een gokje gewaagd, Nina wint met 1 druk op de knop $25 en Joost $5,75.. Lucky basterds.. Siiri heeft helaas niet haar lucky day..

Vandaag zijn we op een van dewarmste plekken ter wereld geweest, Death Valley. 47,5 gradenstond er op de meter.. Het dorre maar indrukwekkende landschap in een verlaten sfeer isprachtig..Een kleine stop/wandeling inBadwater, een opgedroogd zoutwater meer, geeft geweldige vergezichten maarop de terugweg slaat de hitte goed in.. Op dit moment zitten we in Bishop, het tweededorpje naDeathValley.. Net heerlijkgegeten in een American Diner, waar ze elke 5 minuten vragen of alles nog steeds fine is en waar ze je (zomaar) honney noemen.. wij kregen er de slappe lach van....

Tot de volgende keer....

p.s. Hoe gaat het met jullie vakantie's, nog geen last van de warmte in nederland?

Janneke&Eelke (en Nelson!)

Hey honney's!
sdpdoooooooooooo (boodschap van nelson)
Super om verhaal weer te lezen, zeker nu we een deel ons goed kunnen voorstellen!
Vanuit de lekkere warmte heel veel liefs! x

Gabry

Super om weer te lezen, en pfff best veel alweer gedaan!!! Hawai....wow...even relaxen als ik het goed lees, zalig!
Nu alweer in de US! Klinkt allemaal echt te gek, en ik lees het likkebaardend!
Wij hebben net een caravan in limburg geboekt hahahahhaa ;) net even anders dan de US. En de warmte is afgenomen en het is hier nu rond de 21 graden, is uit te houden.

Geniet er van!

emke

He leuk weer een verhaal. Dit klinkt mij bekend in de oren wat jullie allemaal zien in de US. Aangezien ik er zelf ook al een aantal keren ben geweest. Al is dat al 18 jaar geleden. Het heeft toen veel indruk op mij achter gelaten Las Vegas was toen al te gek. Het is daar allemaal zo groot en uitgestrekt. Maar lekker eten kun je daar heel goed in afgelegen restaurantjes.
Gaan jullie ook nog richting Texas en de grand canyon want dat is ook zeer indrukwekkend. Wij zaten daar toen in een sneeuwstorm.
Geniet van het samen zijn met je moeder en de rest en tot horens

Toedeloe

Yo Glitter

The honey and everything fine and okay???
Dat herinner ik mij ook nog heel erg goed,en negen van de 10 keer menen ze het echt he?
Straks zijn jullie een half jaar weg ,beseffen jullie dat ook??
Maar wat werd er vast vaak gezegt......wat is nu een jaar.......dat is zo om!!!!Nina kom even langs in de winkel ,kunnen we even bijkletsen.Misschien wat foto`s,altijd welkom!!
Een fijne tijd samen en denk vaak aan jullie.....te gek!!!!!!xxxxxxxxxxxx

Joris en Marjan

Fijn om weer eens een berichtje te lezen. Ik wil jullie eerst even bedanken voor het kaartje voor mijn verjaardag. Misschien gaan wij eind van het jaar ook wel naar de Hawaii stranden want het lijkt me wel heel gaaf de golven van 3 meter hoor en jaah wij gaan zeker ook wel een gokje wagen in las vegas en wij gaan ook naar San Francisco. Ik wens jullie heef veel plezier daar in de VS. heel veel liefs Joris en Marjan

Marijke

'de blonde dame op de roltrap'.. klinkt uit een scene uit een prachtige film!:) jullie hebben een goede vakantie zo te horen!
Groningen is nu regenachtig, maar stiekem wel lekker na al die hitte. En mijn humeur kan niet kapot, want mag een stage lopen in Berlijn!
liefs!

willemijn en rudie

alweer zo'n geweldige update van jullie. Wij zitten nu in Polen, vandaag regent het echt pijpenstelen, maar we hebben het ook (te) warm gehad. We deden een programma uit een Donald Duckverhaal, zoutmijnen en het Coupernicusmuseum in Krakow met Jan en Michel (vriend van Jan, nog van het Maartens).

jolanda

leuk verhaal joost en siiri en ik kan het allemaal beamen, althans het laatste stuk wat we samen gereist hebben;geweldig leuk om samen te doen.
de 28e vertrokken jullie naar Mexico. Nina en ik heb-ben toen samen de prachtige Dreamroad Highway 1 SanFrancisco to L. A te gereden.

Yo Glitter

Dag mooi stel

Ik heb nu mijn laatste week vakantie en dan mag ik weer aan de slag.
Expresso heeft een nieuwe plavuizen vloer en de nieuwe collectie.Ben zeer benieuwd en heb al een kokerrok gereserveerd.
Je kent het wel Siiri net zoiets als vorig jaar....scoren!!!!!!!!!!
Gisteren was het net herfst,wind en regen.Het maakt mij niet meer uit als het maar droog is.
Hebben jullie nog iets bijzonders meegemaakt omtrent het weer,geen schokkende dingen?Anai gaat volgende week naar groep 5 en gaat dan ook de vrijdagmiddag naar school.Ze wordt zo groot.
In september op ballet waar ze gelukkig meer door wil gaan en erbij op streetdance.Siiri en Joost jullie gaan dus twee boeken uitgeven.Een kookboek en een reisverslag,ik kijk er nu al naar uit!!Met foto`s ,2 crea-bea`s zijn jullie. Ik ga nu even een senseootje klaar maken en Siiri als je terug bent gaan we een keer ergens iets drinken en bijkletsen.
Kijk ik nu al naar uit.
Alles goed met jullie familie en groetjes aan Nina.
Dikke kusssssssssss