siirienjoost.reismee.nl

Bangkok= wijziging van plannen

Sawadee kha = Hallo!!

na heerlijk een paar dagen op de prachtige stranden van koh Phi phi legen te hebben begon bij ons de reisdrang weer.. we willen meer zien van dit land dan alleen de stranden.. om lekker snel in Bangkok te zijn zodat we meer tijd over hebben in Noord Thailand hebben we besloten om met een nachtbus vanaf Krabi (het vasteland voor Phiphi) in 1 keer door te gaan naar Bangkok. Dit bekend dan wel 14 uur achter elkaar in een bus!

Vooraf denk je daar altijd erg makkelijk over maar als je naar een paar uur in de bus toch houten billen krijgt van het zitten had je het toch graag anders gedaan.. Maar toch konden we niet klagen, we zaten in een VIP dubbeldekker helemaal voorin.. Dus dat betekend 1,5 meter beenruimte! En met een backpack geleend van onze vriendelijke (duitse) buren konden we onze voeten ook nog eens laten rusten.. De bus deed ons verder denken aan de bus naar Spanje die Siiri in een ver verleden gemaakt heeft. Rond 8u 's avonds wordt er gestopt zodat je bij een vaag wegrestaurantje iets kunt eten, dus 40 man in 20 minuten bedienen betekend natuurlijk lauwe nasi.. direct daarna de bus in slaapstand, zodat je niets anders kunt dan slapen tot dan je om 1 uur 's nachts weer bruut gewekt wordt om de benen te strekken en voor een plasbeurt.. Maar goed om 5u ben je dan wel in Bangkok!

Na 1u geslapen te hebben wilden we snel een Visum regelen voor Vietnam, maar bij de ambassade aangekomen bleek het een Thaise feestdag te zijn dus waren ze gesloten! Onder weg hadden we al wel gemerkt dat er veel 'reds' op straat waren.. Ze lachten heel vriendelijk naar ons en we voelden ons ook niet onveilig. maar nadat we merkten dat Lumpinipark hermetisch afgesloten was en ook de Skytrain stations waren gesloten wegens de onrust en vele straatblokkades werden opgebouwd ende honderden ME agenten en politieagenten plots gereed stondenwilde Siiri vooral nietsliever dan snel weg wezen.. dan hebben we dan maar met een taxi gedaan.. een dag later is het ons wel gelukt om zonder problemen een visa aan te vragen maar ook daarna bleek dat vele straten zijn afgeslotenen winkels/centra zijn gesloten. Ook de plannen om snel naar Chang Mai te 'vluchten' zijn mislukt omdat volgende week het Thais nieuwjaar is, ze gaan dan naar het 2554e jaar! Alle bussen en treinen richting Chang Mai zijn gedurende de eerste 10 dagen VOL! Maar gelukkig kan ons dit niet deren en gooien we gewoon onze planning om.. (we wilden via Chang mai naar Laos gaan)

maar nu zullen we vrijdag richting het Noordoosten van Thailand afreizen om daarna naar Cambodja te gaan,.. heerlijk zo'n vakantie..

tot een later bericht met foto's

liefs siiri en joost

Tjeerd en Thea

Wat maakt het uit! Je kunt overal vakantie houden toch? Willen jullie het Thais nieuwjaar niet meemaken?

Goede reis verder... en veel liefs uit het 'warme' Nederland!

Maartje

Hey Brownies!

Wat maakt het uit he, a change of plans..Je kunt indd overal vakantie houden;) Het is hier vandaag ongeveer 19 graden dus ook best warm..Ik heb vandaag proef gewerkt bij de kinderopvang. Heb net gehoord dat ik ben aangenomen. Werk dus vanaf nu bij het Toddler's huis (vooral in de Friesestraatweg, dus mooi dichtbij)

Hopelijk snel weer wat foto's van jullie!
Have fun skatties! Dikke knuffel van mij

jeannette

heel verstandig. Doe wat je gevoel je ingeeft. De noodtoestand in BKK lees ik in de krant. Om van het pad af te wijken is toch ook heerlijk. Net of je op reis bent :) Dank nog voor die prachtige foto van jullie en die leuke kaart voor Yul. Was ze erg blij mee.
Kus van ons allen xxxxx

jolanda

ik vind dat Tjeerd en Thea gelijk hebben, ik zou toch in ieder geval een dag Thais Nieuwjaar willen meemaken nu je in de buurt bent en.. het is maar eenmaal de 2554e!!!
maar als je nergens vervoer of een slaapplaats kunt vinden is het bijna een kerstverhaal....

Yo

Thais nieuwjaar,noodtoestand in bangkok...als jullie maar veilig zijn!
Ga vooral lekker door met vakantie houden!!!
Vandaag was het in de zon 27 graden ,mijn god wat is dit lekker.Heb vandaag mijn motorscooter gekocht en mag ermee de grote weg op,yeaaaahhhhhhhhhhhhhhhhh.Maar hij komt volgende week,nog even wachten.
Prachtig de pega pega ,speciaal een foto voor mij??????Ik vind het een leuk beest.Heb met veel plezier weer een hoodstuk van jullie gelezen en beloof mij.....er komt een boek!!!Veel succes en liefde en mooi weer.Dikke kusssssssssss

jolanda

Even een aanvul op mijn eerdere reactie:
Wel een Thais Nieuwjaar feest maar dan op een leuke plaats buiten Bangkok.
De Thaksinvoorstanders hebben misschien niets tegen toeristen maar in het strijdtoneel tussen voor en tegenstanders belanden of wel de oproerpolitie is ook niet fijn.....liefs

Jan

Ach inderdaad, ik zou maar (ietwat noodgedwongen) gewoon genieten van het nieuwjaar daar. Waar baseren zij hun jaartelling op?

emke

Zo eindelijk kan ik jullie weer volgen ik heb sinds dinsdag een laptop in mijn nieuwe huisje. Leuk al die Foto's en de verhalen. Zo maak je nog eens iets mee.
Zo te zien hebben jullie het erg naar je zin. Ik heb vandaag nog even met je moeder gesproken ze was in de winkel leuk om haar even te zien.
Liefs en tot horens Emke

Siiri

Hoi Jan, de jaartelling hier is gebaseerd op de boeddhistische jaartelling die ook gebruikt wordt in Cambodja, Laos, Myanmar en Sri Lanka.Deze jaartelling begint vanaf de dood van Gautama Boeddha, de stichter van het boeddhisme. In de landen die het Theravadaboeddhisme aanhangen, is dit gedateerd op 543 v.Chr..
De boeddhistische jaartelling is de officiële jaartelling in Thailand en wordt op bijvoorbeeld overheidsdocumenten en munten gebruikt en ook op kalenders.

Dave, Erik en Wilrik

Hey Joost en Siiri,

Lang niks meer van jullie gehoord..waar verblijven jullie nu? Al lekker gedoken? Inmiddels de duikbril van ons al gebruikt Joost? Binnenkort missen jullie een mooi feestje in Amsterdam...kampioensfeest van Ajax! :-)

Groeten,

Dave, Erik en Wilrik