siirienjoost.reismee.nl

Een fijne eerste kennismaking met Thailand

We hopen dat bij jullie de lente al flink is begonnen, bij ons is het nu hoog zomer. Heerlijk om elke dag op te staan en te weten dat er een heerlijk zonnetje staat te wachten. We zijn inmiddels in Thailand aangekomen en hebben eindelijk het strand gevonden. We hadden ons al laten vertellen dat Thailand over echt mooie eilanden/natuur beschikt, daar is geen woord over gelogen. Na en reis van zo'n 6 uur met een busje naar het plaatsje Trang(zuid-Thailand) vonden we het wel best voor die dag en hebben een hotel gezocht. We kwamen in een 3-persoons kamer terecht met een afmeting waar menig studentenkamer niks bij is. Het mooie aan deze kamer was dat hij vol stond met griekse ornamenten, we hadden geen idee waarom maar het was wel grappig! De dag erna zijn we naar de pier gegaan en met een long tail boat de overtocht gedaan naar het eilandje Koh Muk. Op het eiland is geen haven of pier dus je werd op het strand gedropt(in zee), een goed begin! Geheel volgens onze verwachtingen voldeed het aan alle voorwaarden zoals wij die gesteld hadden.

Wat heb je niet op Koh Muk:

- Weinig tot geen toersisten
- Geen pinautomaat
- Geen wegen
- Geen auto's
- Geen supermarkt
- Geen stroom/water tussen 13.00 uur en 18.30 uur

Wat heb je wel op Koh Muk:

- Zeer mooie natuur(lees strand)
- Rust
- Giftige slangen en andere vage beesten
- Zeer veel rubberbomen + cashewnootbomen
- Lekker eten
- behoorlijke hitte(43 graden)

We nemen aan dat iedereen wel begrijpt waar we voor kwamen. Dit eiland is gelukkig nog niet ontdekt door de grote groep toeristen, dit zal binnen enkele jaren wel anders zijn. Mocht je dus echt een vakantie willen hebben waar je niet veel hoeft te doen en voor rust gaat, ga dan snel naar Koh Muk. We zijn hier 6 dagen gebleven en hebben niet veel meer gedaan dan op het strand liggen. Vanuit Koh Muk zijn we met een boot naar Koh Lanta gegaan. Het mooie was dat we de goedkoopste boot geboekt hadden, maar wat bleek onderweg werd er gestopt om te snorkelen. Nadeel was dat er aardig wat kwallen in het water zaten en Siiri is daardoor ook gebeten waardoor het snorkelen aardig snel voorbij was. Gelukkig was de beet niet ernstig en werd het met wat alcohol verholpen. Op dit moment zitten we dus op het eiland Koh Lanta en blijven we nog een paar dagen. Koh Lanta is stukken groter dan Koh Muk en is te vergelijken met Terschelling . Voor ons is het wel lekker om hier weer te zijn omdat het eiland net even wat meer mogelijkheden biedt. Na Koh Lanta gaan we met de boot naar Koh Phi Phi, ook weer een fantastisch eiland wat we graag willen zien.

Tot snel

Liefs Joost en Siiri

Andre en Josien

Klinkt als op en top genieten!!!
Zwaar jaloers...
Joost je ziet er nog niet uit als Tom Hanks in Cast Away gelukkig heb je je voornemem om een baard te laten staan laten varen want dat ziet er natuurlijk niet uit..

Maaike

Ziet er goed uit zeg!! Thailand is heeeerlijk hè? Ik zei het toch! Geniet lekker van jullie zon, zee & strand, het begint hier naar verhouding ook steeds wat beter te worden qua weer. Dus we zijn niet jaloers hoor, haha ;-) En inderdaad Joost, waar is je baard?? X

Tjeerd en Thea

Helemaal blij om na een week weer iets van jullie te horen! Wat zullen jullie lekker uitgerust zijn. Wat dat zonnetje betreft, die laat zich zo nu en dan ook in Nederland zien. Die tropische regenbuien die we hoorden tijdens het Skypen, mogen jullie wel houden.
Geniet van Koh Lanta! Een dikke knuffel van ons.

Wilrik

Klinkt inmiddels al als een oneindige vakantie waar jullie langzaam in terecht komen :-)

Grappig dat ik ongeveer een jaar geleden op de zelfde eilanden ben geweest (Ko Lanta, Ko Phi Phi)...

Janneke

Zo verdiend, eindelijk ;-), heerlijk!!
De narcisjes en blauwe druifjes komen hier ook al boven, uit jullie mooie bak, dus zeker een beetje lente, heel fijn!
En jullie huid nu helemaal gewend aan de zon? Geniet erval, kus janneke

ellen

wauw die ondergaande zon die doet het helemaal voor mij, wat een heerlijk verblijf.. Het is ook goed om eens even uit het digitale tijdperk te stappen in zo'n oord van rust en natuur.. Thailand is dus echt "the place to be.." Hier hebben we idd al wat zon en wij denken bij 15 graad dat de zomer al is begonnen. Mijn winterviolen doen het goed en de vogels beginnen hun eigen voedsel al weer te vinden.. Gewoon lekker. Het uurtje vooruit (dus eigenlijk minder..) heeft ook al plaatsgevonden. Heerlijk om 's avonds thuis te komen met licht en dan ook nog even ervan te genieten... Hebben ze daar in Thailand ook paas gebruiken of gaat dat zo meteen helemaal aan jullie voorbij? Wij gaan in ieder geval op zoek naar het EI,
dikke knuf, ellen

frea

Wat weer een mooi bericht!
Heb het eiland even op google earth bekeken
en heb maar 1 ding te zeggen;

BEN JALOERS!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Maar gun het jullie van harte!!
Wat ziet het daar er mooi uit!!

groetjes Frea.

Maartje & Armindo

Wat leuk om even weer van jullie te horen! Dus ontzettend CHILL daar? Nou, jullie hebben het verdiend hoor..Zijn de cashewnoten net zo lekker als in Nederland? Geniet ervan en we houden jullie in de gaten;)

Dikke kus

Yo-Glitter

Hey leuk stel!
Wat een avontuur,lopen en op de boot en lekker in de zon.43 Graden herken ik wel en ook dat went.Heerlijk die warmte in en op je lijf.Slangen daar heb ik nooit aan kunnen wennen,lekker he?
Jullie gaan zoveel gekken beestjes zien.Wat een prachtige omgeving en reken maar zo......jullie verdienen het!!!!!!!!!!Hier komt de lente echt ,je voelt en ruikt het.Nu is natuurlijk de klok een uur vooruit gezet en is het lekker langer licht.`s Morgens is het weer een beetje donker als ik opsta ,ook weer gek.Nou ik ga lekker naar bed en slapen.Denk vaak aan jullie.........veel succes en reisplezier en lekker alles ontdekken!Liefs Yo en Anai Glitter.

Lisanne

Hi joost& siiri,

ik lees jullie fantastische omschrijvingen en belevenissen op weg naar mijn werk, wat me bijna doet omkeren om snel een ticket te boeken en de rugzak backpack proof te maken;) goed jaloers dus!! Geniet ervan en houd ons op de hoogte! Liefs lisanne

Karin

Hey Siiri&Joost,

Wat heerlijk! Nu zijn jullie terecht wat voor de eerste week gepland stond:)! Geniet ervan en ik ben zeker jaloers! Hoop jullie snel te volgen;)!

Liefs Karin

jo, w&r, jan, nien, janneke en marijk, boef

lieve siiri en joost, we hebben een paastoost op jullie uitgebracht. Meerdere keren;) Vanuit de eetkamer op een groot scherm typen wij gezamelijk dit bericht terwijl wij de charlotte -royale -cake aan het verteren zijn. De dessertwijn heeft het afgeblust (een zin van...?) Vrolijk pasen!!
Liefs van ons allemaal