siirienjoost.reismee.nl

Einde Maleisie in zicht!!

Hallo allemaal,
Hoe gaat het met jullie? We horen dat het een beetje lente gaat worden dus dat gaat de goede kant op.We zijn nu een week niet op internet geweest en hebben al weer een hele hoop beleefd, dus we beginnen maar bij het begin...
Melaka, nadat we vorige week iets langer in het internet cafe moesten blijven doordat een enorme regenbui hebben we lekker de tijd gehad om uitgebreid te kunnen skypen met iedereen die online was. erg gezellig! Daarna zijn we 's avonds naar de nightmarket geweest in Chinatown. Tussen de markt kraampjes met souveniertjes en snuisterijen staan ook allemaal kraampjes waar je Chinees en Maleis eten kunt krijgen. Je bestelt bij elk kraampje wat je wil hebben en op het gemeenschappelijke 'terras' staan tafels en stoelen waar je kunt aanschuiven. Heerlijk hebben we gegeten! Wel moeilijk want je wil eigenlijk alles wel proeven. Dag twee hebben we de rest van Melaka bekeken wat dag '1 onmogelijk was door de grote hoeveelheid toeristen die naar Melaka komen. 's avonds bleef het lang regenen maar tussen de buien door snel wat satetjes en loempiatjes gegeten.Volgende dag met de bus naar Kuala Lumpur, wat een grote stad! We hadden een hotel geboekt in petaling street, de main street in het Chinatown van KL. Bij aankomst een normale winkel straat maar toen wij 's middag de omgeving wilden gaan verkennen werd de markt al flink opgebouwd lees stamp vol gebouwd zodat ieder zijn handels waar zo goed mogelijk kon uitstallen.We hebben een mooie wandeltocht gemaakt door Chinatown die beschreven stond in de LP.Zo zie je al een groot deel van de compacte stadskern.Dag twee hebben we geprobeerd kaartjes te krijgen voor de petronas tower maar helaas waren de kaartjes op. Per dag mogen er maar 1600 mensen op de torens en die waren om 9.30 uur allemaal weg. Maar ook van buiten heb je goed zicht op deze immense torens. Om toch een goed beeld van de stad te krijgen zijn we naar de Menara KL gegaan, de tv toren van KL. Van hieruit sta je nog verder boven de stad zodat je een prachtig uitzicht hebt. Ook konden we de Batu caves al zien liggen, de dat is een tempel op 13 km van de stad gelegen in een grot. Tijdens ons verblijf in Kuala Lumpur zijn we daar heen geweest. Je kunt de hindoe tempel zien als je eerst 272 treden omhoog bent gelopen. Een flikse klus bij 33graden..

Na bijna alles van KL gezien te hebben ging onze tocht verder naar de Cameron Highlands, het binnenland van Maleisie. Op 1500m hoogte is dit het groen(t)e en fruit hart van het land. Ook is hier de grootste theeplantage van 1200 ha groot. Echt prachtig om de theestruiken te zien op deze glooiende en stijle berg hellingen. Met de countryside tour die wij gevolgd hebben zijn we ook langs aardbeienkwekerij ( de aardbeienplantjes komen uit Nederland!!), honingfarm, vlindertuin+ insecten(hel)hier was ook de grootste slang ter wereld te zien.. hij komt uit nederland..de tuinslang!!haha de gids en ook wij moesten hard lachen om deze grap+ rozenkwekerij (vooral erg mooi voor de panoramische uitzichten) Heerijk aan de cameron higlands was ook de temperatuur.. die lag een stuk lager dan in de rest van het land. Behalve de nachten, die waren ijzig koud.. werderom waren we erg blij met nina's lakenzakken.. konden we er diep en dikgekleed in duiken..

Nu zijn we in Georgetown, een koloniale stad op het eiland Penang. Na een gezellige avond gekletst te hebben met de hoteleigenaar en zijn oom/vriend hebben we de plannen gewijzigd. Mede doordat het enige strand op dit eiland getroffen is door een plaag giftige kwallen..en de locals zelf niet zo te spreken zijn over de stranden op Maleisie hebben we wat anders besloten. We wilden eerst nog naar het eiland Langkawi in Maleisie maar we gaan morgen(dinsdag) richting Thailand naar de Trang Islands, dit zijn een aantal eilanden voor de zuid-west kust van Thailand in de Andaman zee. We zijn er nog niet helemaal uit welk eilandje we gaan, maar dat gaan we in de haven wel beslissen. Eerst wacht ons nog een reis van 7 uur in een minibusje om de grens naar Thailand te passeren. Op Penang, het eiland waar we nu zitten, hebben we gisteren nog een rondrit gedaan met een local hier. Het was een mannetje van 71 jaar die het leuk vond om ons het eiland te laten zien. Dit was natuurlijk geweldig en daar hadden we geluk mee. Ook hebben we wederom een tempel bezocht die volgens eigen zegge de grootste is van Azie, groot en indrukwekkend was hij inderdaad(zie foto's). Verder is er op dit eiland niet heel veel te beleven, met niks doen vermaken wij ons ook!

Tot de volgende keer

Liefs Joost en Siiri

Tjeerd en Thea

Hoe bedoel je niks doen? Volgens ons zijn jullie heel actief. Tijd voor een paar dagen luieren aan een strand zonder kwallen? Goede reis naar Tailand. Heel veel liefs!

marijke

ga eilandhoppen! en dan de leukste uitzoeken:)

Groningen wordt langzaam opgewarmd door een schuchter zonnetje. Heerlijk. Iedereen gaat weer de straat op. Gister waren Janneke en ik in de Expresso, toch gek dat we dan niet je vrolijke hoofd zien Siiri!

Veel plezier bij het verzamelen van ervaringen en veel liefs!

Maaike

Hé J&S, leuke foto's! Wat gaaf dat ik gistermiddag lekker brak vanaf de bank met jullie heb kunnen skypen, echt super :-) Ook al zitten jullie ver weg, het voelt dan toch een beetje dichtbij... Heel veel plezier alvast in Thailand! Enne... zorg dat je een minivan mét airco regelt ;-) Dikke kus

heleanne

thanks voor je felicitaties uit het verre oosten, was de taart lekker ;) Veel plezier op de eilandjes....ze zeggen hoe zuidelijker hoe mooier. liefs Hele

Maartje & Armindo

Wat een belevenissen allemaal..Vet tof! Wij zijn benieuwd hoe jullie Thailand vinden en wensen jullie alvast een hele goede reis daar naar toe..Tot horens!

Liefs van ons

willemijn

Gefeliciteerd met je moeder Siiri. Wel gek, dat je er dan niet bent. Maar met jullie verhalen, blijven we goed op de hoogte!

jolanda

leuk dat jullie ook op plekken geweest zijn waar opa en oma op huwelijksreis waren, er komen zoveel herinneringen bij hun op. even niets doen kan ik me voorstellen dat dat ook wel lekker is; laat alle indrukken maar eens op je inwerken.
nb expresso heeft stijl maar de bergen zijn steil......