siirienjoost.reismee.nl

Van de Belgische Ardennen naar Melaka...

De beschrijving in de Lonely Planet van het eiland Pulau Tioman:

'Tioman island has a near-Polynesian feel to it with its heavy-lidded hibiscus flowers steep green peaks and turquoise, coral-rich waters'

Onze ervaringen waren toch wat anders:

We kwamen na een bootreis van 2,5 uur aan op het eilandje en op het eerste gezicht zag het er mooi uit. Nadat we aan wal waren, zijn we meteen op zoek naar een slaapplek gegaan. De eerste paar huisjes(ze noemen hetzelf resorts) waren vol waardoor we er wel een beetje klaar mee waren. Onwetend dat we warenviel onze keuze op 'Johans Resort'. Van de buitenkant viel het nog wel mee, maar van binnen was het wel anders. We hadden in de avond de eer om kakkerlakken te spotten en Gekko's aan de muur te hebben. Op het bed wil je liever niet liggen en op het toilet wil je liever niet zitten. Ook hadden we het gevoel dat het huisje elk moment kon omvallen. En omdat het s'nachts behoorlijk regende/stormde klonk dit nogal naar. Maar goed, we proberen altijd het beste ervan te maken. Betreft het eiland, het is net de Belgische Ardennen met al die huisjes. Wat het anders maakt is de vegetatie, de zee en de warmte(alhoewel het behoorlijk regende). Ook konden we de mooi stranden van de plaatjes niet vinden. Gelukkig hadden we het huisje voor 1 nacht geboekt en zijn we dus de volgende dag om 8 uur s'ochtends op pad gegaan met onze backpacksom op zoek te gaan naar wat mooiers. Helaas vonden wij het eiland verder ook niet heel leuk en hebben wij het besluit moeten nemen om na 1 dag weer de boot terug te pakken. Uiteraard vonden we dit niet erg en waren we een ervaring rijker.

Na een nachtje slapen in Mersing(plaats waar de boot vertrekt op vaste land) zijn we op weg gegaan naar Melaka. Dit is een erg Nederlands georienteerde plaats omdat het vroeger van ons is geweest. Zo staat er een molen, een VOC schip, zijn de huisjes in Nederlands stijl gebouwd(klokgevels) en je hebt er een Stadhuys.We hebben net een cruise over de rivier gedaan om alles goed te kunnen zien. Wel zeer veel touristen hier die allemaal graag met een molen op de foto willen en die nog nooit een stadhuys hebben gezien. Al met al een gezellig stadje waar je s'avonds in Jonkerstreet(chinatown) heerlijk bij locale kraamjes kan eten. Maandag pakken we de bus naar Kuala Lumpur om deze stad te gaan bekijken.

Liefs Joost en Siiri

p.s. foto's van Tioman en Melaka komen later, wij gaan nu even de zon weer in;-)

Yo

Kakkerlakken,pega pega`s zo noemden wij ze (gekko`s) als je er geen ervaring mee hebt ,is het eerst vervelend,Kijk uit als je de duizendpoten ect tegen komt ,zitten vaak met zijn tweeen.Had ik je denk ik al verteld .
Jammer van het eilandje maar idd weer een ervaring rijker.Komen jullie verder wel toe aan jullie nachtrust en soms lekker relaxen in de zon?Hier gaan we langzaam naar het voorjaar en ze spreken over 10 graden voor volgende week maar vast weer met regen.
Veel plezier in Kuala Lampur,klinkt als lekker eten,hmmmmmmm.Heb net een grof volkoren broodje op met jonge kaas en een vers gebakken plakje cake met een senseootje.
Bedankt weer voor jullie reisverslag,dikke kus.Yo en Glitter

Marielle

Heee!! En jullie zijn vertrokken! Leuk om jullie verhalen te volgen en te lezen wat jullie meemaken. Reizen is mooi en er over lezen geeft je toch een beetje een meereis gevoel. :D Jaloers hoor, ik wil ook! Mooi verhaal van Singapore..
Maar gekko's aan de muur zijn juist leuk! En ze zijn goed tegen de muggen, zijn namelijk hun favoriete hapje! Kakkerlakken zijn minder, heb ik na heel veel te hebben gezien, nog steeds trauma's van! Wel bizar.. Dennis en ik hebben het juist heerlijk gehad op Tioman, zijn er maarliefst 10 dagen blijven hangen in de oase van rust.. :D Heel veel plezier in Kuala Lumpar!!! Liefs

Ellen

Zo zie je maar weer... ook eilanden zijn dynamisch en aan verandering onderhevig... Het klinkt me allemaal nog zeer subtropisch in de oren.. alhoewel in NL hebben we ook kakkerlakjes.. Haha, als je het gevoel hebt, dat je niet echt met zijn tweetjes bent omdat je zoveel beestjes bezoek hebt, dan kan ik me goed voorstellen dat je weer naar iets nieuws gaat!

Foto's zien er in ieder geval goed uit!
Dikke knuf,

Jan

Zo jullie beleven een hoop avonturen! En ach als iets mis gaat is dat later weer een mooi verhaal. Grappig dat daar nog Nederlandse gebouwen staan. Veel plezier vandaag in Kuala Lumpur!

Groetjes,
Jan

Gabry

Tja...zulke ervaringen horen er ook bij hahhaa.
Kuala Lumpur zal niet zo tegen vallen als dit eilandje.
Geniet van de zon en lig er ook eens een dag in :)

Dikke knuffel!

Maaike

Hé laiverds, zo zie je maar weer... The Lonely Planet is ook niet überheilig! Kwestie van perceptie denk ik... Of gewoon de tijd van het jaar? Groot gelijk dat jullie meteen weer zijn vertrokken... @Joost: wat is erger? Nakies of kakkerlakken? En heb je wel gezien dat Ajax gister van PSV heeft gewonnen? Tot snel, kus

Karin

Hey jullie:)! Jammer dat het eiland tegen viel, maar er komen straks nog genoeg andere mooie stranden! Wel grappig dat je dan opeens tussen de Nederlandse 'architectuur' loopt!Vandaag nemen jullie de bus naar Kuala Lumpur, goede reis en geniet daar! Denk aan jullie hier in het nog steeds koude kikkerlandje!

Xx Karin

Joris en Marjan

Op naar Kuala Lumpur dat is een mooie stad, ik hoop dat je daar lekker wat normaal eet. Gisteren de wedstrijd ajax - psv was leuk op naar te kijken.

XXXjes Joris en Marjan

Eelke&Janneke

Wat jammer, we hadden jullie zo erg een mooi eilandje gegund, maar nu konden jullie er wel een erg grappig stukje over schrijven! En de mooie strandjes komen nog wel en zijn dan nog meer verdiend! Nu naar KL! Veel plezier, kus van hier!!!

Tjeerd en Thea

"Kuala Lumpur" betekent zoveel als "modderige samenloop van rivieren" lazen we op Wikipedia, we zijn er benieuwd hoe jullie de stad ervaren. Wie weet zijn jullie benen over een week wel modderbruin!
Lieve Joost en Siiri geniet ervan!
Liefs en een dikke knuffel!

Dave en Lisan

Ah vakantiegangers,

Hoe bevalt het als wereldreizigers? De Petronas towers in Kuala Lumpur vinden jullie vast fantastisch. Succes met jullie eerste stappen van de wereldreis!

Groet Lisanne & Dave

Maartje

Dikke kus voor jullie van jullie kleine zusje!
Geniet geniet geniet! (Dan doe ik dat ook hier;))

Dikke X

Yo

Het lijkt al weer een tijdje geleden dat jullie vertrokken zijn en het is nog maar zo kort.
Vanmiddag even een zonnestraaltje mogen voelen maar net teveel wind.......geen terrasweer.
Al last van zere voeten gehad en een verbrand neusje?Nee he?;jullie zijn wijs en smeren en masseren........Al ideeen opgedaan voor lekkere gerechten,hoor ze graag hoor .Jullie kunnen straks een eigen kookboek maken en met foto`s van jullie avontuur.
Nou backpackers.........lekker genieten en een dikke kus.

Hi lieverds,
Spring komt eraan bij ons... gele paardebloemen laten zich voorzichtig zien, evenals de blauwe en gele winterviolen... Maw kleur en fleur komt weer in ons leven... En hoe staat het met jullie leven? Weinig tijd voor het internet betekent dat jullie het goed naar het zin hebben...

Dikke knuf,