siirienjoost.reismee.nl

Geen tijd meer!

Lieve allemaal,

de eerste dagen zitten er alweer op! Singapore wat een stad.Na een korte vlucht London en daarna een iets langere vlucht naar Singapore kwamen we aan in het vochtige en tropische Singapore. In het vliegtuig was het een beetje passen en meten en Siiri zat naast een maffe Fransman die iets meer ruimte nodig had dan zijn stoelruimte hem gaf en constant in zichzelf aan het praten was. Behoorlijk stijf stapten we uit het vliegtuigwaarnawe na een korte omschakeling en op zoek gingen naar het hotel..

Gister hebben we eerst een behoorlijk lange zoektocht gehad naar huis oude huis van Siiri's vader.. Met de goede instructies van Opa en Oma + het adres en vol goede moed zijn we de straat op en neer gelopen maar helaas wordt op erg veel gebouwd in deze buurt. De huizen die er nog staan lijken wel erg veel op het huis van de foto maar ook na vragen in de buurt konden we het niet vinden. Daarna langs een aantal tempels waarvande mooistecompleet gerenoveerd werden zodatje niets meer van de buiten kant zag. Op het moment dat wegeen zin meer hadden begon het plots te regenen zodat we even de tijd hadden om onze voeten rust te geven. Ook eten is een uitdaging, als er al een menu kaart is dan is het of in het Chinees geschreven of eht bestaat uit alleen vage foto's.. erg spannend als je niet weet wat je precies krijgt.. 't eten met stokjes is voor ons ook wel een uitdaging maar we oefenen flink!

Vandaag een rondje Zoo waarbij de dieren om je heen lopen. Echt prachtig! net ook weer lekker gegeten totdat we een vette rat het restaurant in zagen lopen en we opeens ook allemaal tentakels in ons eten vonden.. ieuw!!maar goed na een flinke lachbui zijn we snel het restaurant uitgevlucht!

Morgen zullen we deze stad al weer verlaten en zullen we naar Pulau Tioman in Maleisie gaan. Een klein tropisch eilandje in het zuid oosten van het land. Hier kunnen we pas echt ontspannen en een beetje bijkleuren.. we vallen nu wel heel erg op met onze witte benen!

Ps

we willen iedereen bedanken voor alle lieve berichten, smsjes, website etc.van de afgelopen dagen... We voelen ons erg geliefd!

liefs Siiri en Joost

R Schaap

de 1e belevenissen dus alweer gehad!
Niet eens even die tentakels opgegeten??? :P
Geniet ervan!

Groetjes

Nien

Haha, wat een dingen hebben jullie in zo'n korte tijd alweer meegemaakt! Die beestjes zijn wel weer een beetje wennen lijkt mij..straks kijken jullie er , als ervaren reizigers, vast niet meer van op!
Veel plezier op het mooie tropische eilandje!Liefs

Tjeerd en Thea

Ah... een drakeneiland in de Zuid Chinese Zee. Wat zal dat een overgang zijn van een kosmopolitische stad naar een eiland ter grootte van Terschelling. Geniet van de rust.... een laat je niet aanbranden!

Liefs

jolanda

Singapore in een flits, dat eten was even een testje ...

jammer dat het huis niet te vinden was maar in 50 jaar staat de tijd ook daar niet stil. bij benadering toch een beetje in de buurt geweest.

ik heb het eilandje even opgezocht op de kaart; hoe reizen jullie er heen met de boot of toch een vliegtuigje? veel plezier en wat zouden ze daar op het menu hebben......

janneke

wat een ervaringen, prachtig!! Nu lekker verdiend ontspannen :-) Jullie fototoestel is gevonden, dus dat is goed nieuws! Veel plezier, geniet ervan. En de C1 mist jullie wel een beetje hoor, staat een beetje zielig voor het huis...had denk ik graag met jullie mee gewild.
kus!

Gabry

De kop is er dus al af, en nu verder naar Malëisie!
Time flies when you´re having fun ;)

Geniet van Maleisie en veel Untung (=geluk) tijdens jullie heerlijk lange reis!!

Liefs Gabry

Yo

Fijn om iets van jullie te horen,net of je een boek leest.........iedere keer een ander avontuur!Erg jammer dat jullie het huis niet hebben gevonden.Maar Siiri ,je hebt de sfeer mogen proeven en weer een stukje verwerkt.
Je hebt lekker eten en minder met als uitzicht een rat(je)............wie weet welke leuke dier(tjes)jullie nog mogen voelen en ........
Maleisie.......is zo mooi,geniet er van en tot het volgend hoofdstuk.Liefs Yo kus

marijke

een spannend begin! op naar de volgende avonturen, laat jullie maar lekker verrassen.
veel liefs
ps. kunnen jullie wat warm weer naar nederland sturen, maar zonder die rat aub.

Frea

Het is begonnen!!!
Wat leuk al zo`n eerste verslag.Enneh...op dat eilandje;
De eerste indrukken even verwerken en genieten!!

Liefs Frea.

Joris & Marjan

leuke foto's, leuk verslag. Echt lekker warm daar op de foto's te zien hier in Holland was het weer eens sneeuw. Heel veel plezier in Maleisie.

Liefs Joris en Marjan

Wilrik

Wat een heeerlijke tijd gaan jullie tegemoet....hoe vreemd de andere kant van de wereld er nu ook even uit ziet binnen een hele korte tijd voelen jullie je helemaal thuis en wennen jullie aan het heerlijke levendje!

Misschien moet ik ook maar eens op cheaptickets.com gaan kijken :-)

Grtn,

Wilrik

willemijn

Ben erg geinteresseerd in tentakels in dat eten! Jammer, dat daar nu net geen foto van is. Hier is het echt nog heeeel koud. We zijn zo jaloers!
Groetjes, ook van Rudie

Kris

Ontzettend leuk om te lezen!

Denken jullie nog wel even aan Ajax-PSV zondag?

Kris

O ja Wilrik,

ik ga mee!

Karin

Wat een heerlijk verhaal! Ga maar flink genieten van de zon, strand en al het moois! En zo vind je nog wat in je eten haha!Super dat jullie ook al foto's hebben geplaats, super mooi daar!

Veel plezier met al jullie avonturen!

Liefs

Maartje

Tof om jullie foto's te zien en het eerste verhaal te lezen.. Hoorde dat het daar erg warm is? Zal vast wel wennen zijn, ma komt helemaal goed toch;)

Nu ff chillen in Maleisie
Heel veel plezier!

Liefs Maartje & Armindo

Maartje

Wat tof om jullie foto's te zien en om jullie eerste verhaal te lezen.. Ik hoorde dat het daar wel erg warm is, maar dat went vast wel toch;)

Nu ff chillen in Maleisie
Heel veel plezier!!

Liefs van Maartje & Armindo

ellen

Lieve wereldreizigers,

Haha... regen ;-), na regen komt zonneschijn... Wat een uitdaging, frans, chinees, helemaal lekker... Byzonnen op een bounty-eiland... daar dromen we met zijn allen van in Nederland. Hier gaan we van koud naar kouder, net als we denken dat de lente gaat beginnen... Maar vandaag was er ZON!

Leuk die verrassende foto's... straks zien we jullie zongebrand! Geniet van de warmte en de beestjes,
dikke knuf,
Ellen

Heleanne

Volgens mij komt het helemaal goed daar met jullie, ziet er heerlijk chill uit allemaal! Veel plezier en drink ook maar een cocktail op alle mensen in nederland die in een saai kantoor zitten......

Dikke kus Heleanne

Oma en Opa

Singapora betekent Leeuwenstad, jouw vader was dus eigenlijk een leeuw!! Intussen is de kooi gesloopt. Geniet van wat rust op een tiedeliedelie eiland van zon en zee! Tentakels denkelijk van inktvis, lusten wij ook niet!! Liefs en slamat djalan O & O Roden

Jan-Willem & Annemieke

Leuk om wat van jullie te lezen. Heel veel plezier.
Geniet ervan! Liefs, Jan-Willem en Annemieke Boer

Yo en Glitter

Zo ik-wij zijn weerop de hoogte met van alles.Wat heerlijk om zo te mogen genieten en dan de natuur!!!!!
Jullie moeten je toch heel bijzonder voelen om daar getuige van te mogen zijn.
Hier is het ook heerlijk en ben lekker aan het genieten.Heb een moedersdag.Glitter is op schoolreis naar Appelscha en mag haar om 4 uur vanmiddag ophalen.Dus een dagje lekker genieten.Maar ben nu al blij met de gedachte dat ik haar straks mag ophalen.Alleen al de bus die dan arriveert en alle kinderen die zich verstoppen.............
Nou lieve schatten ,een hele fijne dag als je dit leest.Groetjes aan Nina en familie en kus van ons.